Bullpadel Flow Woman 22 Recension

• Ytskikt: 3D Grain
  • Profil: 38mm
  • Balans: Medel
  • Vikt: 345-360 g

Tekniker & material

• Fibrix Slagytan: En innovativ mix av kolfiber och glasfiber som ger en bra balans mellan fart och kontroll.
  • Adaptia Skumgummikärna: Multieva-typ som blandar material med olika densiteter för att anpassa sig efter bollens fart, vilket ger högre kraft vid snabba bollar och bättre kontroll vid långsammare bollar.
  • Vibradrive System: Ett vibrationsdämpningssystem längs handtaget som minskar risk för skador som ”padelarmbåge”.
  • Ergonomisk Handledsrem: Breddad och bekväm, ersätter det traditionella snöret för bättre komfort.
  • Transparent Ramskyddstejp: Skyddar racketens kanter mot slag och stötar.
  • 3D Grain Yta: En ruggad yta som förbättrar greppet om bollen och ökar spinn och effekt.
  • Material: Ramen är tillverkad av 100% CarbonTube, vilket ökar hållbarheten och stabiliteten.

Vem passar Bullpadel Flow Woman 22 till?

Bullpadel Flow Woman 22 passar bäst för spelare som föredrar ett lättare racket utan att kompromissa med prestanda. Det är idealiskt för dem som har problem med armbågen eller är känsliga för vibrationer, tack vare dess vibrationsdämpande egenskaper. Det hybridformade racketet erbjuder en bra balans mellan fart och kontroll, vilket gör det lämpligt för mångsidiga spelare som vill kunna variera sitt spel mellan offensiva och defensiva drag. Dess lättare vikt och ergonomiska design gör det också till ett utmärkt val för kvinnliga spelare och för de som är i början av sin padelkarriär och vill utveckla sitt spel.

Bullpadel - Varumärket

Bullpadel är ett välkänt varumärke inom padel-racketbranschen. Deras rackets är kända för sin höga kvalitet och används ofta av professionella spelare. Företaget har en stark ställning på marknaden och erbjuder ett brett sortiment av rackets med olika egenskaper och prisklasser för att möta behoven hos alla typer av spelare. Bullpadel har även en dedikerad forsknings- och utvecklingsavdelning som arbetar för att ständigt förbättra deras produkter och ge spelarna den bästa spelupplevelsen. I samarbete med toppspelare har företaget också utvecklat en unik teknologi som maximerar spelprestationen och ger spelarna överlägsen kontroll och precision. I detta sätt har Bullpadel skapat en stark koppling till sina kunder och har etablerat sig som ett ledande varumärke inom padel-racketbranschen.